📌 مجلس :

📑 نمایندگان در نشست علنی امروز با اصلاح ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، شروع کسب و کارها را تسهیل کردند.

📝 « تسهیل صدور مجوز کسب و کارها» و «دپیلماسی اقتصادی» محورهای اصلی‎ موضوعات صد و شصت و نهمین جلسه علنی مجلس یازدهم ( یکشنبه 10بهمن ماه ) به ریاست علی نیکزاد بود، جلسه‌ای که با حضور 194 نفر از نمایندگان، رأس ساعت 8 و 10 دقیقه آغاز شد.
🔰 تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار نخستین دستور پارلمان با اعلام رسمی آغاز جلسه از سوی نایب رییس مجلس و باز شدن درهای صحن علنی به روی اهالی رسانه، حاجی‌دلیگانی عضو هیئت رییسه مجلس دستور کار نشست امروز را قرائت کرد که رفع ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار و مصوبه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز جزو موارد مورد بررسی قرار داشت.
🔸 به گزارش روابط عمومی دفتر نماینده مردم شریف شهرستان های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی، بهارستان‌نشینان در نشست علنی امروز با اصلاح ایرادات شورای نگهبان به مصوبه تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار، شروع کسب و کارها را تسهیل کردند. همچنین وکلای ملت با تصویب ۳ لایحه موافقت‌نامه میان ایران و سایر کشورها ریل‌گذاری مناسبی برای ارتقا دپیلماسی اقتصادی دولت انجام دادند.
🔻 وجود رانت‌، تبعیض و بوروکراسیِ بسیار در فرآیند صدور مجوزهای کسب و کار، موانع بسیاری پیش روی رونق تولید ایجاد کرده است، موضوعی که زمینه‌ساز تدوین طرح تسهیل صدور برخی مجوزهای کسب‌وکار بود، طرحی که اجرای آن اتفاق مبارکی در تسهیل مجوزها را رقم می‌زند. از آنجا که شورای نگهبان به برخی از مواد این مصوبه ایراد گرفته بود وکلای مردم در خانه ملت در نشست علنی امروز، ایرادات مذکور را رفع کردند تا این مصوبه هرچه سریعتر به قانون تبدیل و گرهی از مشکلات مردم باز کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

You may also like